Over Gjald
Gjald (www.gjald.nl) is partner van AFAS Software en levert oplossingen op basis van AFAS-software binnen de zorg, het onderwijs, de cultuur en dienstverlenende branches. Door mensen, processen en systemen in balans te brengen, haalt Gjald het maximale uit de bedrijfssoftware. Het bedrijf dankt zijn naam aan het oud-Noorse begrip ‘gjald’, dat verwijst naar "de bijdrage die elk lid van de broederschap moet voldoen aan de rituele maaltijd".
Snel en stabiel draadloos internet is voor ons cruciaal. Met Wifi-as-a-Service weten we ons verzekerd van een goede beschikbaarheid en beveiliging.
Innovatie stimuleren
Voor Gjald is een krachtig wifi-netwerk niet meer weg te denken. Harmen Zijlstra, CTO van Gjald, legt uit: “Net als onze klanten werken we als automatiseerder zelf ook in de cloud. Ook maken we steeds meer gebruik van videobellen via wifi. Dit vraagt behoorlijk wat bandbreedte. Een snelle en stabiele internetverbinding is dus cruciaal.”
Productiever en creatiever werken
Een hoge beschikbaarheid van wifi binnen het hele kantoor was een must. “We hebben gemerkt dat mensen productiever zijn als ze zelf kunnen bepalen op welke plek ze werken. Dit stimuleert innovatie en creativiteit, waarden die bij ons hoog in het vaandel staan. Het laatste wat je dan wilt, is dat mensen vastzitten achter een bureau.”
Wifi-as-a-Service: geheel ontzorgd
Die aversie tegen vastzitten, speelde dat ook een rol bij de keuze voor Wifi-as-a-Service? Harmen antwoordt: “Met WaaS beschikken we over een geavanceerde wifi-installatie tegen vaste kosten per maand. JSE verzorgt tevens het beheer en support van de gehele ict-infrastructuur. Dit betekent voor ons betekent dit dat we helemaal ontzorgd worden. Daarnaast is het netwerk maximaal beveiligd en biedt het een hoge beschikbaarheid. Ook hebben we niet te maken met grote investeringen in hardware, zoals de acht wifi-accesspoints. Dit maakt dat we nu financiële ruimte hebben voor andere initiatieven. In de toekomst kunnen we alle kanten weer op met ons IT-netwerk.”
Razendsnel in de lucht
Vanwege de verhuizing naar het nieuwe pand moest het draadloze netwerk zo snel mogelijk worden gerealiseerd. “De installatie van wifi is vlot verlopen. Binnen een week na mijn telefoontje met JSE was het wifi-netwerk in de lucht en werkten we 100% draadloos,” stelt Office Manager Lucia Koster.
Binnen een week was het wifi-netwerk in de lucht en werkten we 100% draadloos.
WaaS via JSE: korte lijnen
Waarom heeft Gjald ervoor gekozen om Wifi-as-a-Service bij JSE ict-experts af te nemen? Lucia Koster legt uit: “We zochten naar een ict-leverancier in de omgeving die niet al te groot was. We vinden het belangrijk om dit soort bedrijven te steunen, temeer omdat wij als dienstverlener ook hiertoe behoren. Bovendien zijn de lijnen vaak veel korter. Als er een keer iets mis gaat, heb je direct contact om het op te lossen – zonder tussenkomst van een servicecenter of lange keuzemenu’s.”
Goed gevoel
Harmen Zijlstra: “Onze voorwaarde was dat het netwerk snel en probleemloos moest werken. JSE is gelijk bij ons op bezoek geweest en kon binnen een dag een aanbieding neerleggen. Ik had er een goed gevoel bij. Die persoonlijke benadering en het proactief meedenken past bij Gjald.”
Ik had een goed gevoel bij JSE. Die persoonlijke benadering en het proactief meedenken past goed bij Gjald.
Klantgericht
En, is Gjald tevreden? “Eventuele klachten komen bij mij binnen en ik heb nog niets gehoord. Het zal dus wel goed zitten,” merkt Lucia Koster op. “We hebben ervaren dat JSE goede service biedt en zich klantgericht opstelt. Dit geldt overigens ook voor de door JSE ingeschakelde installateur om een kabel via een kabelgoot netjes weg te werken. Hij legde vriendelijk uit wat hij ging doen en leverde het werk keurig op.”
Complete ict-plaatje
Jan Waanders van JSE blikt terug: “Deze opdracht past goed bij JSE, omdat het een ict-project betreft waarbij we het hele plaatje van Wifi-as-a-Service invullen. Dus van advies en implementatie, tot en met monitoring en support via onze helpdesk. In dit geval was de korte implementatietijd de grootste uitdaging. Door korte lijnen te houden met Gjald en intern snel te schakelen, hebben we de implementatie binnen een week kunnen afronden.”
Of neem contact met ons op via 0524 - 561188 of support@jse.nl