JSE verhuist IT van internationaal vastgoedbedrijf Dream Advisors

JSE verhuist IT van internationaal vastgoedbedrijf Dream Advisors

Dream Advisors, een internationaal vastgoedbedrijf, verhuisde in 2024 naar een nieuw kantoor aan de Zuidas in Amsterdam. Het was een ambitieus project: naast een volledig nieuw interieur moest ook de IT-infrastructuur worden verhuisd en opnieuw ingericht. JSE werd gevraagd om de verhuizing soepel te laten verlopen. In dit klantverhaal deelt Vice President Sjoerd Barmentloo zijn ervaringen met JSE en de meerwaarde van een lokale IT-partner op een internationale IT-afdeling.

JSE verhuist IT van internationaal vastgoedbedrijf Dream Advisors
Sjoerd Barmentloo Vice President, Portfolio Management Europe

Online vergaderen ‘op hoog niveau’

Dream Advisors is een spin-off van het internationale vastgoedbedrijf Dream, met het hoofdkantoor in Canada. Dream Advisors investeert in de industrie- en logistieke sector in Europa, zoals distributiecentra en logistieke hubs. Ze zijn actief in zes landen en hebben hun hoofdkantoor in Amsterdam. Voor een internationaal bedrijf is goed online vergaderen heel belangrijk. Ze volgen hierin de Canadese standaard, met hoogwaardige apparatuur. Het moederbedrijf in Canada heeft een IT-afdeling met een duidelijke visie op kwaliteit, veiligheid en productkeuze.

Versterking door lokale IT-specialisten

De IT-verhuizing was onderdeel van een ambitieus project, waarbij het hele kantoor vanbinnen opnieuw werd ontworpen, opgebouwd en ingericht. Het betrof een nauw samenspel tussen interieurarchitect, bouwbedrijf, IT-specialisten en diverse onderaannemers. De IT-verhuizing verliep naar wens, mede dankzij de keuze voor een lokale IT-partner, die als spilfunctie zou dienen tussen alle bijdragers aan dit project. Sjoerd Barmentloo vertelt: "We willen lokale ondersteuning voor onze IT en niet afhankelijk zijn van onze Canadese collega’s met zes uur tijdsverschil. Een lokaal team van IT-specialisten kan ons hier in Nederland echt versterken."

JSE als vertrouwde IT-partner

Barmentloo kende JSE-directeur Jan Waanders nog van Merin Vastgoed, dat in 2017 werd overgenomen door Dream. Samen hebben ze veel projecten uitgevoerd, zowel op het kantoor van Merin als in de bedrijfsgebouwen waarin Merin investeerde. Met de verhuizing naar dit nieuwe kantoor heeft JSE geholpen bij het opzetten van alle IT-voorzieningen, zoals hardware voor werkplekken en de internetverbinding.

Ik ben tevreden over de snelheid van JSE, de betrouwbaarheid en het oplossingsgerichte denken

Bereikbaar en pragmatische werkwijze

Barmentloo deelt zijn ervaringen: "Wij kennen JSE als een IT-bedrijf dat projecten op een praktische manier aanpakt. Ze kunnen goed afstemmen met onze IT-afdeling in Canada en vinden overeenstemming over beveiliging, productkeuze en kwaliteit. Dit werkt erg prettig.” Hij voegt toe: “Ik ben tevreden over de snelheid van JSE, de betrouwbaarheid en het oplossingsgerichte denken. De bereikbaarheid en bereidheid om dingen op te lossen spreken me zeker aan. JSE is benaderbaar en kan goed de vertaalslag maken van wat we op corporate niveau nodig hebben, naar de inrichting van de werkplekken.”

JSE is benaderbaar en kan goed de vertaalslag maken naar wat we nodig hebben op de werkplekken.

Prettige inrichting van het kantoor

Over de inrichting van het nieuwe kantoor zegt Barmentloo: “Naast de hoge kwaliteit van voorzieningen hebben we toch een huiselijke en vriendelijke sfeer kunnen neerzetten voor collega’s en klanten. Het is niet het koude of kille standaard kantoor, maar een plek waar mensen zich snel thuis voelen.” Het interieur is ontworpen en ingericht door interieurarchitect Juliet Wong.

IT-verhuizing lang voorbereid

Jan Waanders van JSE licht toe: “We hebben de verhuizing grondig voorbereid, onder andere door maandenlang tweewekelijkse calls te houden met Dream Canada. We hebben hoogwaardige, state-of-the-art apparatuur geïnstalleerd voor online vergaderen, passend bij de architectuur van het interieur. Hierbij hebben onder andere apparatuur van Cisco Webex toegepast, waarvoor we nu ook de support verzorgen. Verder hebben we zakelijke Eurofiber-glasvezel geleverd. Het kantoor heeft een mooie uitstraling, met een interieur ontworpen door een architect.”

Waardevolle aanvulling op eigen internationale IT-afdeling

Deze case laat zien hoe lokale IT-ondersteuning een waardevolle aanvulling kan zijn op een centrale IT-afdeling, vooral wanneer die zich in een ander werelddeel en tijdzone bevindt. Voor een ambitieus bedrijf als Dream Advisors is het belangrijk dat de lokale IT soepel functioneert. ‘Met onze praktische aanpak en goede communicatie hebben we de IT-verhuizing goed laten verlopen. Nu kunnen de medewerkers aan de slag in een professioneel en prettig kantoor,’ besluit Jan Waanders.

Foto's: Juliet Wong