1 Integreer mobiel bellen met vaste telefonie
Mobiel en VoIP komen steeds dichter bij elkaar, en de integratie wordt steeds beter. Zo kunt u op uw smartphone een appje installeren, waarmee u als het ware op afstand de VoIP-telefooncentrale kunt bedienen. Onderweg bellen en gebeld worden via uw ‘vaste’ nummer? Geen probleem. Gesprekken doorverbinden? Heel eenvoudig. Even niet bereikbaar? Zo geregeld.
2 Kijk kritisch naar hoeveel toestellen u nog nodig hebt
Vroeger kwam op ieder bureau een telefoon te staan. Omdat mobiel en vaste telefonie steeds meer geïntegreerd zijn, is dat met VoIP niet meer per se nodig. Mensen die veel onderweg zijn, hebben nu genoeg aan een mobiel. Kantoormedewerkers kunnen ook bellen via desktop, laptop of tablet. Kijk daarom kritisch naar het aantal toestellen dat u hebt.
3 Zorg voor een goede basis
Een goede internetconnectie is met VoIP heel belangrijk. Heeft u al veel apparaten op uw netwerk aangesloten, dan kan het zijn dat er niet voldoende ruimte over is voor de gesprekken. Daardoor wordt de verbinding instabiel en kunnen gesprekken wegvallen. De eerste de beste internetverbinding is daarom niet per se toereikend. Kies een internetverbinding die past bij uw wensen.
4 Kijk naar integratie met andere systemen
Het is mogelijk VoIP te integreren met cloud-systemen en bedrijfsapplicaties. Denk daarbij aan Office 365 of aan ERP- en CRM-systemen. Zo kunt u direct bellen vanuit Outlook of nieuwe telefoonnummers meteen opslaan in uw contacten. Heeft u VoIP geïntegreerd met een ERP- of CRM-systeem? Dan wordt direct de juiste klantenkaart geopend zodra een telefoontje van een klant binnenkomt. Applicaties zoals Skype for Business of Microsoft Teams gaan ook een steeds belangrijkere rol spelen. Selecteer een VoIP-leverancier die daar op inspeelt.
5 Koop niet zomaar onbeperkt bellen
Kijk kritisch naar wat u nodig heeft en bespaar geld. Onbeperkt bellen is lang niet altijd nodig. Check uw voorgaande facturen, die geven een goed beeld van hoeveel u werkelijk nodig heeft. Toch meer nodig? Zo geregeld!
Meer weten?
Zetten bovenstaande tips u aan het denken? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via 0524 – 561188 of support@jse.nl. Wij bieden abonnementen zoals Telfort Zakelijk of zakelijke VoIP-telefonie met HIP en kunnen adviseren over welk abonnement het beste bij uw situatie past. Eerst eens lezen hoe dat in de praktijk werkt? Lees dan hier hoe Bouwbedrijf Ruiter fors bespaarde met zakelijke VoIP.
Nederland heeft NIS2-deadline niet gehaald: wat zijn de gevolgen voor het mkb?
Wat is NIS2 ook alweer? De NIS2-richtlijn is een Europese maatregel die de digitale weerbaarheid van organisaties wil versterken. De…
NIS2 komt eraan: versterk je cybersecurity met Secure7
Proactief je digitale omgeving beschermen Nu bedrijfsprocessen steeds meer digitaal verlopen, is cybersecurity erg belangrijk. Je wilt je gegevens, systemen…